|DRAMY| 11. Recenzja ~ Crash Landing on You

Hej kochani 

Kolejna recenzja dramy, którą nie tak dawno skończyłam. Na wstępie przydało by się coś powiedzieć o Crash Landing on You - wylałam na niej za dużo łez! Ale muszę przyznać, że zrobiła na mnie piorunujące wrażenie.
Ocena: 4/5
Rok produkcji: 2019 - 2020
Kraj pochodzenia: Korea Południowa
Liczba odcinków: 16
Gatunek: Romans, akcja
Strona: Netflix, DramaQueen
Opis: Południowokoreańska bogaczka przypadkiem ląduje w Korei Północnej — i w życiu pewnego żołnierza, który postanawia pomóc jej się ukryć. W tym gorącym romansie z udziałem koreańskich gwiazd (Hyun Bin i Son Ye-jin) miłość naprawdę nie zna granic.


Zacznijmy może od samego pomysłu na fabułę, który moim zdaniem było strzałem w dziesiątkę. Dwoje bohaterów po stronach, które nie miały prawa się spotkać. Muszę tutaj podkreślić jak znaczący jest ten wątek. Bohaterowie żyją w dwóch różnych Koreach. Przekroczenie granicy jest równoznaczne z ogromnymi konsekwencjami, nie tylko pod względem politycznym, ale również społecznym, dlatego spotkanie głównych bohaterów było niemożliwe, a jednak jakoś musiało do niego dojść.


Sam pomysł przedostania się do Korei Północnej był dobrze ograny, choć można powiedzieć, że lekko prześmiewczy, ponieważ pokazuje nam żołnierzy, którzy popełniają podstawowe błędy na swoich stanowiskach, przez co będą musieli późniejszym czasie naprawić całą zaistniałą sytuację. 
Chyba nie muszę wspomnieć, że zdjęcia oraz krajobrazy podbiły moje serce. Ja nie wiem jakim cudem azjatyckie kino ma tak cudowne ujęcia, jednak zapierają one dech w piersiach. Cała natura, te wszystkie parki - aż chce się zamknąć w takim świecie i tam pozostać!


Ale wracajmy już do dramy. Kolejnym plusem są relacje międzyludzkie jakie tam zachodzą. Płakałam nad każdym rozstaniem! Tak bardzo zżyłam się z bohaterami, a ich przyjaźń oraz wierność mnie oszołomiła. 


Choć jest to dość ciężka drama z racji, że trzeba bardzo się skupić, to miała momenty pełne humoru za co pokochałam tę dramę. Jest jeszcze jeden bardzo ważny element użyty w Crash Landing on You, a mianowicie pokazanie korupcji po obu stronach granicy. Nieważne, w której Korei jesteś, pieniądze i władza są tym, co rządzi w obu państwach.

Małe podsumowanie Crash Landing on You - zdecydowanie polecam wam tę dramę, nawet powiem, że jest to jedna z tych dram, którą każdy powinien poznać. Kiedy już sobie to wyjaśniliśmy to od razu powiem: przygotujcie sobie chusteczki! Bez nich się nie obejdzie, zaufajcie mi.


Komentarze

Popularne posty