|PRZEPIS| Przepis na makaron z sosem gochujang


Hej!!

Dzisiaj mam dla was przepis na makaron, od którego nie mogę się odpędzić. Jeśli chcecie spróbować czegoś nietuzinkowego to ten przepis jest stworzony dla was! Tak jakoś wyszło, że w lodówce miałam koreańską pastę gochujang i kompletnym przypadkiem wpadłam na przepis na ten makaron!

Jeśli chodzi o dostępność pasty to możecie ją dostać np. w Auchanie (stąd też ja ją mam) lub na kimchi.pl! Na początek zalecam kupić 170g żebyście mogli spróbować czy wam zasmakuje. Tylko ostrzegam - jest ona ostra!!


Składniki:
  • Garść makaronu spaghetti
  • Olej do smażenia
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżka pasty gochujang
  • 120 ml śmietany (obojętnie ile %, jednak najlepiej 30%)
  • 1/4 szklanki sera (najlepiej parmezanu)
  • 3/4 szklanki wody z makaronu
Sposób przygotowania:

1. Makaron gotujemy według instrukcji na opakowaniu. W tym czasie na patelnie wlewamy olej i dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę. Czekamy aż czosnek się zeszkli.

2. Dodajemy pastę gochujang. Tutaj najlepiej jest dać łyżkę, jednak jeśli wolicie, aby sos był łagodniejszy to dajcie pół łyżki. Automatycznie, jeśli wolicie, aby był on ostrzejszy to dajcie więcej, jednak dla mnie wystarczająca ilość to 2 łyżki (mówi to miłośniczka ostrego jedzenia!). Smażymy z czosnkiem przez ok. 3 minuty.

3. Dodajemy śmietankę, ser oraz ugotowany makaron. Dodajemy 3/4 szklanki wody z makaronu i całość mieszamy.

4. Zalecam odstawić makaron na kilka minut, aby sos dobrze połączył się z makaronem, a dopiero później nałożyć go na talerz.

Smacznego!

Komentarze

Popularne posty