|DRAMY| 35. Recenzja ~ Dziewczyna w masce

Hej!

W zeszłym 2023 roku skończyłam dramę, którą wiele z was mogło również oglądać na platformie Netflix. Mowa tu o Dziewczynie w masce, czyli dramie, która zrobiła furorę dzięki swojej nietypowej fabule oraz gwiazdorskiej obsadzie. Zapraszam więc na recenzję!

Recenzja nie zawiera spojlerów, dlatego jeśli jeszcze nie oglądaliście dramy - nie musicie martwić się o to, że pojawią się tu treści, których nie chcielibyście zacząć przed obejrzeniem dramy.

Rok produkcji:
 2023
Kraj pochodzenia: Korea Południowa
Liczba odcinków: 12
Gatunek: Thriller
Strona: Netflix
Opis: Jedynym marzenie Kim Mo-mi było życie w blasku sławy. Osiągnęła to dzięki swojemu alter ego: Dziewczynie w masce. Jak długo utrzyma swoje podwójne życie w sekrecie?
W dramie gra Nana, była członkini After School oraz Orange Caramel oraz Jeonghwa, członkini EXID.


Muszę przyznać, że drama była bardzo zaskakująca. Zaczęłam ją głównie ze względu na aktorkę, która zdecydowanie znajduje się na liście moich ulubionych aktorek. Mowa tu oczywiście o Nanie, która w Dziewczynie w masce wcieliła się w główną bohaterkę dramy w pewnym jej etapie, ale o tym porozmawiamy za moment. Muszę przyznać, że ze względu na moją miłość do pięknej Nany na ekranie wzięłam się za przeczytanie opisu produkcji, w której będzie występować. Bardzo ucieszyłam się, że będzie to kolejna mroczna drama i kolejna taka drama z Naną, ponieważ bardzo mi pasuje do właśnie takich produkcji. Wcześniej Nanę znałam już z dramy Kill It, która już ma swoje lata, jednak była to moja pierwsza drama z nią w jakiejkolwiek roli. Była to świetna drama i przez nią chciałam zobaczyć Nanę w innych dramach. Możecie znać ją również z dram takich jak Glitch, Love in Contract oraz My Man is Cupid.

Drama jest zagmatwana, jednak dzięki temu bardzo interesująca. W sumie to miałam kilka takich momentów, w których nie wiedziałam co się stanie w późniejszej części dramy. Bardzo się wciągnęłam od pierwszego odcinka, bo historia głównej bohaterki mnie zafascynowała. Na początku dowiadujemy się o tym, że Mo-mi bardzo chce zostać popularną piosenkarką i, de facto, ma do tego świetne warunki, ponieważ ma piękny, melodyjny głos, który potrafi urzec nie jedną osobę. Jedyną rzeczą, która ją od tego powstrzymuje jest jej wygląd. Mo-mi nie jest postrzegana jako atrakcyjna kobieta, a wręcz przeciwnie, ludzie szydzą z jej wyglądu i tym samym nie dostaje się do przemysłu rozrywkowego. To doprowadza ją do otworzenia kanału na którym jako dziewczyna w masce prowadzi transmisje na żywo. Może tam poczuć się sobą - śpiewa, występuje i prowadzi interakcje z oglądającymi, jednak cały czas ma na sobie maskę. W pewnym momencie podejmuje się radykalnej decyzji, jaką jest operacja całej twarzy, która daje jej przepustkę do życia w świetle reflektorów - nawet jeśli jest to klub nocny.


Mo-mi to zdecydowanie inteligentna i ogarnięta dziewczyna, która wie co robi. Jest to ważne patrząc na jej późniejsze działania. Gdy jej życie powoli zaczyna się psuć zaczyna podejmować różne decyzje, których skutków osobiście czasem nie potrafiłam przewidzieć. Niektóre elementy były przedstawione tak, że później okazały się one nieprawdą i mózg dosłownie mi wybuchał, bo dopiero po ujawnieniu prawdy wszystko zaczynało mieć sens. Bardzo mi się to podobało, bo mogłam moje knucie dotyczące dramy i przewidywanie finału mogłam odrzucić na bok, przez co skupiałam się na aktualnie dziejących się wątkach.


Bardzo spodobała mi się gra aktorska, która naprawdę była na wysokim poziomie. Szczególnie chciałabym wyróżnić aktorkę, która pojawiała się przez większą część dramy, ponieważ często wracano do wspomnień głównej bohaterki. Mam na myśli Lee Han-byeol, którą bardzo przyjemnie mi się oglądało.

Ogólny klimat dramy również mega pasował do mojego dramowego gustu. Jak wcześniej zaznaczyłam, była to dość mroczna drama, a takie są moimi ulubionymi. Fajnie było się niekiedy poczuć aż niekomfortowo oglądając, ale przysięgam, że bardzo pozytywnie niekomfortowo... mam nadzieję, że rozumiecie co mam na myśli😩.


Bardzo dziękuję za wasz czas! Musicie dać mi koniecznie znać w komentarzu czy oglądaliście Mask Girl, czy może jest jeszcze przed wami! Do następnego <3 papa!

Komentarze

Popularne posty