29. Recenzja ~ Szklany miecz - Victoria Aveyard

Tytuł : Szklany miecz
Autor : Victoria Aveyard
Tom : 2
Ilość stron : 556
Wydawnictwo : Moondrive
Ocena : 5 - 10

Jest to kontynuacja serii, która podbiła moje serce. "Czerwona królowa" wywołała u wielu czytelników mieszane uczucia, aczkolwiek w moim przypadku zdecywonie zajęła szczególne miejsce w sercu. Jakim cudem drugi tom okazał się tak wielką porażką? Przez tą część było mi bardzo trudno przebrnąć. W niektórych momentach prawie zasypiałam, a w innych odkładam książkę, aby się uspokoić, ponieważ niekiedy główna bohaterka strasznie mnie irytowała. Drugi tom obraca się wokół ucieczki przed Mavenem. Wojna trwa, niewinni ludzie wciąż giną, łącznie z srebrnymi oraz nowymi, którzy jeszcze nie potrafią kontrolować swoich mocy. Przez całą książkę Mare stara się uratować jak najwięcej nowych, aby móc stworzyć armię i przeciwstawić się potędze króla. Cal również nie jest obojętny temu wyzwaniu, choć stracił wszystko, co dla niego cenne. Pomaga rebeliantom przechytrzyć swoich.
Tak jak mówiłam, w pierwszym tomie akcja jest przesiąknięta wojną, a w tej części jest jej jeszcze więcej, co jest bardzo dużym plusem tej pozycji, jednak wszystko rozkręca się niestety dopiero pod koniec książki. Co 200-300 stron szło mi tragicznie. Bardzo bym chciała, żeby cała ta sytuacja już się wyjaśniła. bo naprawdę nie wiem czego mam się spodziewać po autorce. Troszeczkę zaczyna mi to przypominać "Grę o tron", ponieważ można zauważyć schemat "zabijemy tą postać i tamtą, a później dodamy nowe, żeby uzupełnić braki". To mnie tak strasznie irytowało, ponieważ tak wiele ciekawych i dobrych bohaterów musiało zginąć, aby główna bohaterka mogła żyć. Właśnie dlatego tak nisko oceniłam tą książkę. Mam nadzieję, że kolejna część będzie lepsza. Mam zamiar dać jeszcze jedną szansę tej autorce, ponieważ zakochałam się w pierwszym tomie.

Komentarze

  1. Nie czytałam jeszcze, ale mam w planach. Chociaż trochę się zaczynam zastanawiać, bo nie znoszę wkurzających głównych bohaterek...

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie przeczytaj potem porównamy nasze zdania :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty