40. Recenzja ~ Karmelowa jesień - Aleksandra Tyl

Tytuł : Karmelowa jesień
Autor : Aleksandra Tyl
Tom : 2
Ilość stron : 494
Wydawnictwo : Prozami
Ocena : 5-10

Tę książkę polecił mi mój chłopak. Przez bardzo długi okres odkładam ją na inny czas wmawiajac sobie, że jest jeszcze za wiele książek do przeczytania i ta może jeszcze poczekać. To był wielki błąd, bo książka okazała się dobra.



Przedstawia ona losy Marianny, którą poznajemy w bardzo ciężkich dla niej chwilach. Przeżyła tragiczną śmierć rodziców, a niedługo później niespodziewanie odeszła jej ukochana babcia. Młoda kobieta nie potrafi sobie poradzić ze stratą bliskich, przechodzi załamanie. W całym natłoku zdarzeń odkrywa, że jej ojciec regularnie przesyłał pieniędze kobiecie z Hiszpanii. Bohaterka spontanicznie postanawia spotkać się z niejaką Rosie Rosso, aby wyjaśnić całą sytuację. Nie jest świadoma, że dzięki tej podróży odnajdzie sens swojego życia. Pozna siebie i stanie czołem z nową przyszłością.



Byłam bardzo miłe zaskoczona czytając tę książkę. Sam fakt, że wyszło to z pod ręki polskiej autorki wprawiło mnie w zaskoczenie. Historia jest bardzo wciągająca, interesująca i przede wszystkim niebanalna. Trudno jest znaleźć książkę, gdzie bohaterowie potrafią naturalnie przeżywać emocje. Tutaj to się znalazło. Postacie zachowują się raczej rozważnie, co jest rzadkością w książkach. Wielkim atutem jest dość kreatywny pomysł na fabułę. Nie spotkałam się z czymś takim, a to dlatego, że nie czytam za wiele z tego gatunku, ale jak na początek to jestem zadowolona. Oczarowały mnie początki rozdziałów, gdyż są one udekorowane kwiatami, co cudownie wprowadza to w klimat powieści. Skoro wszystko mi się podobało to dlaczego dałam taką a nie inną ocenę? Były momenty na których normalnie zasypiałam. Było dużo przeskoków - raz pojawiała się historia Marianny, a później rodzinnej miejscowości. Nie było to potrzebne. Nudziło mnie to na tyle, że dałam właśnie taką ocenę.



Książka zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie, jestem wręcz mile zaskoczona. Pomijając nudne momenty to mogę Wam ją szczerze polecić.

Komentarze

  1. Też tak czasem mam, że odkładam, odkładam i się potem zastanawiam, czemu tak długo zajęło mi dotarcie do tej książki :D Pięknie tam u ciebie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty