32. Recenzja ~ Mów Szeptem - Agnieszka Olejnik

Tytuł : Mów szeptem
Autor : Agnieszka Olejnik
Tom : 1
Ilość stron : 321
Wydawnictwo : Kobiece
Ocena : 7-10
RECENZJA PRZEDPREMIEROWA! 
Premiera książki : 25.01.2019r.
Moja pierwsza styczność z tą książką miała miejsce podczas oglądania zapowiedzi na rok 2019. Bardzo zaciekawiła mnie okładka, dlatego postanowiłam się przemóc i poprosić Wydawnictwo o egzemplarz recenzencki. Obawiałam się, że nie spodoba mi się tematyka, dlatego zaczynając ją miałam mieszane uczucia. Jak dotąd nigdy wcześniej nie czytałam młodzieżówki z elementami kryminału, więc to wszystko było dla mnie kompletną nowością.

Autorka książki - Agnieszka Olejnik ma trzech synów oraz jest właścicielką 4 psów. Z zawodu jest polonistką  i anglistką. Prowadzi bloga, który nie porusza tylko tematyki książkowej. Jest autorką wielu świetnych książek dla dzieci oraz młodzieży.
Jeśli chodzi o samą fabułę, to opowiada ona o losach młodego chłopaka Witka, który jest niezwykłym dzieckiem. Posiada niesamowitą pamięć oraz jest bardzo inteligentny. Jest przez to gnębiony i źle postrzegany. Witek ma dość niespotykany dar - potrafi słyszeć kolory. Bohater jest przedstawiony jako osoba uciekająca od bliskich kontaktów z rówieśnikami. Wszystko ulega zmianie, gdy w jego szkole pojawia nowa uczennica. Chłopak od razu zwrócił na nią uwagę. Spodobał się mu kolor jej imienia, który przypominał mu jesienny las. Od tamtej chwili Witek postanowił obserwować nową koleżankę.

Postać Magdy jest przedstawiono bardzo tajemniczo. Widać, że bohaterka ceni sobie swoją przestrzeń i prywatność. Bardzo doskwiera jej samotność, dlatego zaczyna rozmawiać przez telefon z obcym dla niej chłopakiem. Nie jest świadoma, że tak naprawdę mija go codziennie na kortarzach. Kiedy nadejdą prawdziwe problemy, tylko on będzie w stanie jej pomóc.
Moim zdaniem jest to przepiękna historia o przyjaźni, która małymi krokami może przerodzić się w coś więcej. Książka porusza tak wiele ważnych tematów, które są świetnie przedstawione przez autorkę. Jeśli szukacie historii, która potrafi was zaskoczyć, to dobrze trafiliście.

Okładka ma pięknie skomponowane odcienie niebieskiego i idealnie pasuje do treści, która jest zamknięta w środku książki. Na okładce widnieje  najprawdopodobniej główny bohater z Magdą. Najbardziej podoba mi się cytat umieszczony pod tytułem. 
Podsumowując, mogę szczerze wam polecić tą księżk. Jeśli szukacie jakiejś odskoczni od słodkich historii, to jest to świetny przykład lektury. Agnieszka Olejnik stworzyła fascynującą młodzieżówkę z wątkami kryminalnymi. Musicie koniecznie ją przeczytać.



Komentarze

  1. Wciąż nie jestem fanem polskich autorów, ale mam pewne wyjątki i zdarzyło się parę fajnych. Ostatnio próbuję, ale z marnym skutkiem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam Ci przeczytać "nieobecna" i "dziewczyna z porcelany" też Agnieszki Olejnik. Ona i Mróz to sa jedyni polacy autorzy, których lubie. Dla mnie ich twórczość ma bardzo wysoki poziom. A co do tej książki to z chęcią ją przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka poruszająca trudniejsze tematy. Skłania do rozważań. Jest w niej aspekt psychologiczny i element kryminału. Jest w niej dużo: pierwsza nieśmiała miłość Witka i Magdy, niepełnosprawność, molestowanie, próba gwałtu, próba samobójstwa, morderstwo. Czyta się dobrze, ale ... mało rzeczywista. Dotka

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty