|DRAMY| 19. Recenzja ~ Oferta biznesowa

Hej kochani!

Dzisiejsza poniedziałkowa recenzja skupi się na dramie, która podbiła moje serce od pierwszych jej sekund i wciągnęłam się na całego. To była tak śmieszna komedia, że płakałam ze śmiechu, ale tak słodki romans, że miałam motylki w brzuchu. Miejcie na uwadze fakt, że ta drama to parodia typowych zachowań w dramach, co mnie osobiście mega śmieszyło, gdyż było to wyolbrzymione bardziej niż jest zazwyczaj.

Ocena:
 5/5
Rok produkcji: 2022
Kraj pochodzenia: Korea Południowa
Liczba odcinków: 12
Gatunek: Romans, komedia
Strona: Netflix
Opis: Udając przyjaciółkę, Ha-ri pojawia się na randce w ciemno, żeby przestraszyć absztyfikanta. Nie spodziewa się jednak, że to prezes jej firmy, który składa jej propozycję. Drama jest na podstawie webtoona o tej samej nazwie.
W dramie gra Kim Se Jeong (ex gugudan, ex I.O.I) oraz Byungchan (VICTON).


Na samym początku pragnę wam powiedzieć, że spodziewałam się tego, że będę tak zachwycona tą dramą. Myślałam, że to będzie mega luźne romansidło, które mnie zrelaksuje. Nie myliłam się, jednak tak przywiązałam się do bohaterów, że nie mogłam przestać myśleć o Ofercie biznesowej. Jak już wam napomknęłam w recenzji W - Two Worlds, mam tak, że jak coś mi się spodoba, to kończę oglądać po 10 odcinku i dalej nie chcę ruszyć, bo nie chcę tego kończyć. Dokładnie tak samo miałam z tą dramą, jednak tutaj próbowałam sobie to wytłumaczyć tym, że czekałam, aż ta drama wejdzie na Netflixa (bo wcześniej oglądałam na Dramacool). I rzeczywiście, jak ta drama była dostępna na Netflixie to od razu wzięłam się do oglądania (chociaż było mi bardzo ciężko). Skończyłam i miałam niedosyt.


Uwaga, znalazłam też nowe ulubione aktorki, mianowicie Kim Se Jeong, czyli główną bohaterkę, oraz Seol In Ah grającą jej najlepszą przyjaciółkę. Obie aktorki już znam, Kim Se Jeong oczywiście z programu survivalowego PRODUCE 101, a później z zespołów I.O.I i Gugudan, natomiast jako aktorkę poznałam ją w School 2017, jednak tej dramy obejrzałam tylko jeden lub dwa odcinki (jednak zamierzam do niej wrócić). In Ah to aktorka, którą znam z jednej z moich ulubionych dram - Strong Woman Do Bong Soon, jednak nie miała tam aż tak znaczącej dla mnie roli, żebym później pamiętała kim ona w ogóle jest. Aktualnie jestem podekscytowana faktem, że mogę obejrzeć z nimi więcej dram i chyba zacznę od School 2017, ponieważ obie tam grają.


Co do aktorów, to bardzo dobrze ich znam, ponieważ Ahn Hyo Seop grający rolę Kang Tae Moo, czyli głównego bohatera, grał również w Abyss, gdzie również był głównym bohaterem. Kim Min Kyu, sekretarz Tae Moo, grał za to w Snowdrop, gdzie strasznie mi się spodobał. Z tą dwójką również muszę poszukać więcej dram!


Główna czwórka postaci Business Proposal totalnie mnie urzekła, jednak główni bohaterowie sprawili, że pokochałam tę dramę na całego. Kocham ich relację, bo jest nietuzinkowa, ale mega słodka. Nie wspomnę już o tym jacy śmieszni byli. Wydawałoby się, że Tae Moo jest bardzo poważnym biznesmenem zarządzającym wielką firmą, nie ma czasu na nic i jedyne co musi zrobić to się ożenić z kobietą, którą wybrał mu jego dziadek. Ha Ri jest znów pełna energii, roześmiana i pomocna. Jej chęć pomocy możemy zobaczyć, gdy jej przyjaciółka Young Seo jest w potrzebie, ponieważ jej ojciec również wysyła ją na randki w ciemno, aby ta znalazła męża. Oczywiście w przypadku Tae Moo, jak i Young Seo powód jest ten sam - ma to być związek czysto biznesowy. Young Seo sprzeciwia się ojcu, ponieważ chce wyjść za mąż z miłości, a nie powinności, dlatego do akcji wkracza Ha Ri, która ma za zadanie odstraszać mężczyzn podając się za Young Seo. I tak splatają się losy głównych bohaterów. Myślę, że zostało to naprawdę fajnie ograne.


Moim ulubionym związkiem w dramie był jednak związek postaci drugoplanowych, czyli Young Seo i Sung Hoona, którzy zostali wręcz dla siebie stworzeni. Young Seo, tak jak Ha Ri, jest bardzo energiczną postacią, jednak umie postawić na swoim, co czyni ją niesamowicie mocną kobietą. Jednak Sung Hoon to jej totalne przeciwieństwo. Jest bardzo nieśmiały, małomówny i ugodowy. To połączenie jest niesamowicie satysfakcjonujące i mega słodkie! Do tego jeden moment w ich związku mnie powalił na kolana. To było... mocne. Nie chcę wam jednak spojlerować, więc napiszę tylko jedno - moment z okularami. Kto ma wiedzieć, ten wie :].


Nie mogę pominąć także tematu całokształtu, czyli scenariusza, zdjęć i innych pierdół, na które nikt oprócz mnie nie zwraca aż tak dużej uwagi. Jeśli chodzi o fabułę i dialogi - to jest po prostu diament wśród dram. Jestem zakochana w tym jak zostało to przedstawione. Jako fanka koreańskich komedii powiem wam, że ta drama plasuje się na drugim miejscu pod względem humoru na mojej liście najlepszych dram komediowych, które naprawdę mnie śmieszyły, przez co popłakałam się ze śmiechu (nie mam takiej listy, jednak chyba muszę ją zrobić. Ale najpierw popracuję nad tytułem...). Jeśli chodzi o zdjęcia to nie było to nic odkrywczego, jednak zdecydowanie klasyfikuje się do dram z wyższej półki. W sumie patrząc na obsadę można było się tego spodziewać, bo jest naprawdę świetna.


W gwoli zakończenia pragnę jeszcze napisać jeszcze kilka słów dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z dramami lub chcą ją dopiero zacząć i mają w planach obejrzenie Business Proposal. Hmm... może lepiej zacznijcie od czegoś innego, bo boję się, że możecie się zniechęcić do dram. To jest bardzo fajna historia, ale moim zdaniem tylko dla osób, które obejrzały kilka dram i mają pojęcie o tym jak to wszystko wygląda. Jak pisałam wcześniej - sytuacje w Ofercie biznesowej są bardzo wyolbrzymione i przerysowane i dlatego ta drama jest tak zabawna. Przykład mojej przyjaciółki bardzo dokładnie mi to uzmysłowił, ponieważ jej jedyną dramą było tak naprawdę tylko Squid Game, plus jeden odcinek It's Okay Not To Be Okay, który kazałam jej oglądać razem ze mną i Natalią. Jak się domyślacie - nie przebrnęła nawet przez pierwszy odcinek, ma teraz złe zdanie o dramach i mówi, że dramy nie są dla niej mając praktycznie zerowe doświadczenie w ich oglądaniu.


Chciałam wam tylko to zaznaczyć, jednak jeśli mimo tego chcecie to obejrzeć to miejcie w głowie, aby nie brać wszystkiego na poważnie! Mimo wszystko bardzo zachęcam do obejrzenia Oferty biznesowej, bo to naprawdę dobra drama (co możecie wywnioskować po tym jak bardzo się rozpisałam). Jednak nie zamierzam was tu dłużej trzymać! Koniecznie napiszcie czy macie w planach tę dramę, czy też już ją obejrzeliście. Do zobaczenia w następny poniedziałek!💙

Komentarze

Popularne posty