5 NAJLEPSZYCH DRAM OBEJRZANYCH W 2022 ROKU

5. Oferta biznesowa
Liczba odcinków: 16
Rok produkcji: 2022
Kraj pochodzenia: Korea Południowa
Gatunek: Romans, komedia 
Strona: Netflix
Ocena: Trudno było mi się zdecydować jaką dramę powinnam umieścić na 5 miejscu, ponieważ oglądałam dużo dram, które zdecydowanie powinny znaleźć się na tej liście. Postawiłam jednak na Ofertę biznesową, ponieważ była to mega przyjemna drama ze świetnym humorem i słodkim romansem, który sprawił, że zapragnęłam podobnej relacji. Wylałam na niej dużo łez szczęścia, ale byłam także pod wrażeniem wielu scen miłosnych, ponieważ producenci zdecydowanie nie chcieli tworzyć kolejnej dramy z dwoma deskami bez uczuć, tylko chcieli pokazać wspaniałą więź między bohaterami. Po więcej odsyłam was do mojej recenzji!


4. KinnPorsche
Rok produkcji: 2022
Kraj pochodzenia: Tajlandia 
Liczba odcinków: 14
Gatunek: Thriller, romans, BL
Strona: Asian BL Poland (PL), Dramacool (ENG)
Ocena: KinnPorsche to zdecydowanie trzymająca w napięciu drama, na której nie dało się nudzić. Były tam chwilę smutku, radości, ogromnej złości, jak i śmiechu oraz zabawy. Mimo swojej "ciężkiej" tematyki humor był świetny. Uwielbiałam teksty oraz mimikę i gesty Porsche'a. Złoto! Zapraszam was również do mojej recenzji KinnPorsche, która pojawiła się w zeszłym roku!


3. The Eclipse
Rok produkcji: 2022
Kraj pochodzenia: Tajlandia 
Liczba odcinków: 12 
Gatunek: Romans, BL
Strona: YouTube
Ocena: Z trzema pierwszymi miejscami miałam ogromny problem i nie wiedziałam gdzie ustawić te dramy. Szczególny problem miałam z 2 i 3 miejscem, także różnica w mojej punktacji, którą ustaliłam sobie a głowie wynosi ok. 0,01%. The Eclipse było świetną dramą, której wyczekiwałam od momentu ogłoszenia jej planowanej  emisji. Fabuła była dość nietuzinkowa, ale za razem zwyczajna, ponieważ wszystko rozgrywa się w szkole średniej, a jak wiadomo tam zawsze odbywają się największe dramaty. Po obejrzeniu The Eclipse totalnie przepadłam dla KhaoFirsta. Khaotung jest jednym z moich ulubionych tajskich aktorów i cieszę się, że mógł się wykazać w takiej dramie. Jego postać była świetna. Firsta znam znów z dramy znajdującej się na moim 1 miejscu, więc był to pierwszy raz kiedy widziałam go w roli głównej. Powiem krótko: chcę więcej. (I będzie więcej! Czekam z niecierpliwością na nową dramę z tą dwójką)


2. Alice in Borderland 2
Rok produkcji: 2022
Kraj pochodzenia:  Japonia 
Liczba odcinków: 8
Gatunek: Science-fiction 
Strona: Netflix
Ocena: Drugie miejsce również nie różni się tak bardzo od pierwszego i tu również miałam problem z wyborem, jednak finalnie postawiłam na dramę, której daleko do romansu przez co wyróżnia się na tle reszty pozycji w tym zestawieniu. Alice in Borderland zajęło drugie miejsce głównie ze względu na to, iż jest to drugi sezon mojej ukochanej dramy. Także tak, po dwuletnim oczekiwaniu na drugi sezon doczekałam się, obejrzałam go w 2 dni i postanowiłam ustawić na drugim miejscu. Ta ilość dwójek to strasznie dziwny zbieg okoliczności... Wracając, uważam, że AIB powinien obejrzeć każdy bez wyjątku. Jest to zdecydowanie najlepsza drama jaką oglądałam. Drugi sezon był porównywalnie dobry do pierwszego, jednak oczywiście bardzo się różniły pod względem gier, świadomości i ilości bohaterów. Niemniej jednak pochłonęła mnie po raz drugi, trzymała w ciągłym napięciu, pozwalała mi wyrzucić z siebie emocje oraz się wypłakać.


1. Not Me
Rok produkcji: 2022
Kraj pochodzenia: Tajlandia 
Liczba odcinków: 14
Gatunek: Thriller, kryminał, romans, BL 
Strona: YouTube
Ocena: Not Me to drama, na której finale zdecydowanie wylałam najwięcej łez i którą przez długi czas będę wspominać. Off i Gun grający główne role spisali się na medal, a fabuła była świetnie przemyślana. W zeszłym roku napisałam recenzję Not Me, także po więcej szczegółów, a także moich ochów i achów odsyłam was właśnie do niej!


5. F4 Thailand: Boys Over Flowers
Rok produkcji: 2021-2022
Kraj pochodzenia: Tajlandia 
Liczba odcinków: 16
Gatunek: Romans, komedia 
Strona: YouTube
Ocena: Moja pierwsza drama, która została wyprodukowana w Tajlandii i uważam, że lepiej zacząć nie mogłam. Cudownie dobrani aktorzy, którzy dali radę podnieść poprzeczkę. Chyba każdy dramoholik będzie znał lub kojarzył fabułę Boys Over Flowers, ponieważ mieliśmy możliwość zobaczenia tej historii w wielu wykonaniach tz. w chińskiej wersji jako Meteor Garden, w Japonii powstało Hana Yori Dangi, które doczekało się 2 sezonów, Tajwan ma swoje Liu Xing Hau Yuan, a Korea Połudnowa Boys Over Flowers. Osobiście stwierdzam, że jest to jedna z najlepszych ekranizacji, które możemy obejrzeć.


4. Princess Silver
Rok produkcji: 2019
Liczba odcinków:
 58
Kraj pochodzenia: Chiny
Gatunek: Historyczny, romans
Strona: YouTube
Ocena: Jak za pewnie już się zorientowaliście, zakochałam się w dramach historycznych, a to jest właśnie moja nowa miłość. Jeśli szukacie dramy, która będzie mieć dobrze dobranych bohaterów, ciekawą fabułę oraz dużo konfliktów, to jest to drama idealna dla was.


3.  All Of Us Are Dead
Rok produkcji: 2022
Liczba odcinków:
 12
Kraj pochodzenia: Korea Południowa
Gatunek: Horror, thriller
Strona: Netflix
Ocena: Kiedy oglądałam tę dramę w pewnym momencie powiedziałam Paulinie, że przypomina ona The Walking Dead w 12 odcinkach. A tak już na poważnie to nie spodziewałam się, że Korea Południowa jest w stanie w tak dobry sposób ograć tematykę zombie. Ogólnie bardzo lubię ten motyw i często oglądam filmy lub seriale o takiej fabule. Tylko zawsze pojawia się u mnie jakieś "ale" odnośnie realizmu wydarzeń. Właśnie za to muszę pochwalić All Of Us Are Dead, ponieważ świetnie poradzili sobie i stworzyli naprawdę wiarygodny świat, który trzyma w napięciu aż do ostatniej minuty. A zakończenie jest jednym z piękniejszych jakie widziałam, więc warto obejrzeć tą dramę.


2.  Fall in Love
Rok produkcji: 2021
Liczba odcinków:
 36
Kraj pochodzenia: Chiny 
Gatunek: Historyczny, romans
Strona: Viki
Ocena: Najlepsza drama historyczna, którą obejrzałam w 2022 roku. Tak bardzo żałuję, że nie udało mi się obejrzeć jej wcześniej. Wątek romantyczny jest cudowny, ale to nie dzięki niemu ta drama tak wysoko u mnie wylądowała. Idealnie dopracowana fabuła pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji. Jednym słowem nie dałam rady się od niej oderwać i oglądałam jeden odcinek po drugim.


1. Prognozy pogody i miłości
Rok produkcji: 2022
Liczba odcinków: 16
Kraj pochodzenia: Korea Południowa
Gatunek: Romans, dramat
Strona: Netflix
Ocena: Chyba do końca nie wierzyłam, że tak bardzo spodoba mi się, na pierwszy rzut oka, tak zwyczajna drama. Największe uznanie należy się głównym aktorom, którzy całkowicie podbili serca oglądających. Aktorstwo na wysokim poziomie, dobry pomysł na fabułę oraz genialne wątki poboczne, które wciągały nas tak samo jak główna historia. Najlepszym podsumowaniem mojej oceny będzie fakt, że już minęło trochę czasu od obejrzenia jej, a ja nadal dobrze ją wspominam i mam ogromną ochotę na powrót do niej.

Komentarze

Popularne posty