|DRAMY| 10 DRAM... TAJSKICH!

Hejka!

Przychodzimy z kolejną odsłoną 10 dram, tym razem będą to dramy tajskie. Głównie będą to BLki, które robiłyśmy już wcześniej, jednak było to już prawie 2 lata temu, więc czas najwyższy, aby po części też odświeżyć sobie tę listę. Zapraszamy!

10. My School President
Kraj pochodzenia: Tajlandia
Rok produkcji: 2022
Ilość odcinków: 12
Strona: YouTube
Opis: Przewodniczący samorządu uczniowskiego Tinn podkochuje się w Gunie, szefie klubu muzycznego i wokaliście średniej klasy zespołu Chinzhilla. Tinn, syn dyrektora szkoły, został poinstruowany, by likwidować wszystkie kluby, które nie poprawiają reputacji szkoły. Klub muzyczny znajduje się na szczycie tej listy, a Tinn jest wrogiem numer jeden Guna. Zdesperowany, by ocalić swój klub, Gun zrobi wszystko, nawet przysięgnie posłuszeństwo Tinnowi. Kiedy Tinn dowiaduje się, że Chinzhilla ma zasadę, że członkowie zespołu nie mogą umawiać się na randki, dopóki nie wygrają konkursu muzycznego Hot Wave, przysięga zrobić wszystko, aby im w tym pomóc.

9. KinnPorsche
Kraj pochodzenia: Tajlandia
Rok produkcji: 2022
Liczba odcinków: 14
Strona: Asian BL Poland, Dramacool
Opis: Drugi syn mafii, Kinn, zostaje napadnięty przez wroga, przed którym ucieka aż do momentu, gdy spotyka Porsche - młodego studenta, który został zatrudniony jako kelner na pół etatu w lokalu rozrywkowym. Porsche widział scenę w lokalu, ale nie zwrócił na nią uwagi. Ale wtedy... Kinn złożył ofertę. Jeśli Porsche uratuje go przed wrogami, zapłaci mu pewną sumę w zamian.

8. Never Let Me Go
Kraj pochodzenia: Tajlandia
Rok produkcji: 2022
Ilość odcinków: 12
Strona: YouTube
Opis: Nuengdiao jest spadkobiercą prestiżowej rodziny. Jego status zmusił go do dorastania w izolacji, bez miejsca na niedoskonałości. Wtedy jego ojciec zostaje zastrzelony na jego oczach.

Teraz życie jego i jego matki jest w niebezpieczeństwie. Palm, syn lojalnego pracownika rodziny Kiattrakulmethee, zostaje wyznaczony do ochrony go przed niebezpieczeństwami w szkole i poza nią. W jego niepewnym życiu obecność Palma prowadzi Nuengdiao do nowych doświadczeń.

7. 23.5
Kraj pochodzenia: Tajlandia
Rok produkcji: 2024
Ilość odcinków: 12
Strona: YouTube
Opis: Życie Ongsy w liceum już nigdy nie będzie takie samo, gdy beztrosko mówi swojej uroczej i wesołej koleżance z klasy Sun "słodkich snów", używając na Instagramie imienia Earth. Niestety, męskie imię prowadzi Sun do przekonania, że rozmawia z facetem, ale Ongsa nie chce stracić okazji do rozmowy z nią. Postanawia zachować to w tajemnicy i rozmawiać z Sun jako Earth.

6. Love Mechanics
Kraj pochodzenia: Tajlandia
Rok produkcji: 20202022
Ilość odcinków: 4, 10
Strona: Dramacool (2020, 2022)
Opis: Kiedy junior podrywa przyjaciela Vee, Bara, przysięgając, że w życiu będzie kochać tylko jednego, Bar musi zerwać więzi z Markiem. Ale Bóg płata im figla i między Vee a Markiem coś się wydarzyło. Mark decyduje się odejść i położyć temu kres. Jednak Vee nie chce końca z Markiem. Sam Mark kocha Vee, chociaż wie, że Vee ma ukochaną dziewczynę. Czy miłość między nimi przetrwa? Kiedy wybuchnie niezręczność? Co zrobi Vee?

5. F4 Thailand: Boys Over Flowers
Kraj pochodzenia: Tajlandia
Rok produkcji: 2021 - 2022
Ilość odcinków: 16
Strona: Viki
Opis: Gorya to dziewczyna z niskiej klasy społecznej, przyjęta do prestiżowego liceum, do którego uczęszczają bogaci. Szkołą rządziła elitarna klika znana jako F4, składająca się z 4 bogatych, przystojnych i zepsutych chłopców. Gorya była jedyną osobą, która przeciwstawiła się ich zastraszaniu, wzbudzając zachwyt w pozostałych uczniach.

4. I Told Sunset About You / I Promised You the Moon
Kraj pochodzenia: Tajlandia
Rok produkcji: 2020 - 2021
Ilość odcinków: 5 (sezon 1), 5 (sezon 2)
Strona: Asian BL Poland - ITSAY (S01), IPYTM (S02)
Opis: Teh i Oh-aew byli w dzieciństwie najlepszymi przyjaciółmi, jednak przez kłótnię ich drogi się rozeszły. Po kilku latach znów się spotykają, oboje uczęszczają na te same zajęcia przygotowawcze z języka Chińskiego przed egzaminami wstępnymi na studia. Przez fakt, że obaj chcą dostać się na wydział Sztuk Komunikacyjnych na tej samej uczelni, uczucie rywalizacji, zapoczątkowane lata wcześniej, ponownie nabiera na sile. Jednak poza rywalizacją, zaczynają się w nich budzić inne, bardziej skomplikowane, intensywne i niepewne uczucia.

3. Only Friends
Kraj pochodzenia: Tajlandia
Rok produkcji: 2019 - 2020
Ilość odcinków: 12
Strona: YouTube
Opis: Mew, Ray, Boston i Namchueam - grupa studentów biznesu prowadzących wspólnie hostel - zaciera granice między przyjaźnią a romansem. Mew koncentruje się na swoich studiach, nie poświęcając czasu na seks i związki. Aby pomóc im w projektowaniu ich firmy, Boston przedstawia grupę Topowi. Boston nie spodziewał się, że Top zainteresuje się Mew i nie jest zadowolony z takiego obrotu spraw. Student ekonomii Sand chce związku na wyłączność z Rayem, ale Ray żywi uczucia do Mew i nie jest zainteresowany ustatkowaniem się. Informatyk Nick znajduje seks-taśmę w telefonie Bostona i kończy z nim związek na zasadzie przyjaciół z korzyściami. Nick chce jednak czegoś więcej.

2. The Eclipse
Kraj pochodzenia: Tajlandia
Rok produkcji: 2022
Ilość odcinków: 12
Strona: YouTube
Opis: Wiodąca w kraju szkoła dla chłopców, Suppalo, jest ściśle zarządzana. Plotka głosi, że klątwa karze uczniów, którzy źle się zachowują, a klątwa ta staje się coraz silniejsza w miarę zbliżania się zaćmienia słońca.
1. Not Me
Kraj pochodzenia: Tajlandia
Rok produkcji: 2022
Liczba odcinków: 14
Strona: YouTube
Opis: Black i White to bliźniaki z potężnym połączeniem. Jednak po separacji rodziców, ojciec White'a wywiózł go z kraju, a ich rodzina skutecznie rozdzieliła się na dwie części. Dopiero po piętnastu latach White – teraz dorosły – wraca do Tajlandii.

Komentarze

  1. Jak mi miło, że nie tylko ja lubię tajskie dramy! Zawsze słyszę, że maja okropny język, z czym w ogóle nie mogę się zgodzić.
    Z waszej listy oglądałam trzy dramy - KinnPorsche, F4 Thailand: Boys Over Flowers i Love Mechanics. Bardzo podobało mi się F4 Thailand: Boys Over Flowers (jest na drugim miejscu zaraz po japońskiej adaptacji Hana Yori Dango) i Love Mechanics (fajna im wyszła relacja!). Z KinnPorsche mam problem - między aktorami jest świetna chemia, podobnie jak wiele romantycznych scen wywołuje we mnie dużo przyjemnych uczuć, no ale fabuła... Ona woła o pomstę do nieba. Szanuję ze względu na obsadę i ich grę aktorską, a także niektóre momenty.

    Ale! Ale! To, co chciałam powiedzieć przede wszystkim - i aż się uśmiechnęłam, gdy zobaczyłam post - to to, że właśnie zaczęłam (dosłownie dzisiaj!) The Eclipse i jestem zauroczona główną para bohaterów, ich grą aktorską i chemią między nimi. Podchodziłam jak pies do jeża, bo aktor grający Akka w Moonlight Chicken nie przypadł mi do gustu (chyba ze względu na jego rolę), ale od rana (między równymi obowiązkami) pochłonęłam już cztery odcinki. Myślę, że u mnie też ta drama będzie wysoko w rankingu.

    A jeśli chodzi o Not me, to jakoś nie mogę się zabrać, chociaż wiem, że to świetna seria.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem ogromną fanką tajskich dram! Także cieszę się, że ty też!! I zgodzę się co do KinnPorsche - kiedyś ta drama wylądowała u mnie na 2 miejscu ulubionych dram tajskich, ale po czasie jakoś mi przeszło. Mega dobrze mi się to oglądało, nie zrozum mnie źle, ale chyba po prostu zauważyłam, że dało się poprowadzić lepiej fabułę...

      I mega się cieszę, że zaczęłaś The Eclipse! Ja w tej dramie jestem totalnie zakochana. Życzę ci miłego oglądania, mam nadzieję, że będzie ci się podobać do samego końca <3

      Usuń
    2. Obejrzałam The Eclipse w dwa dni i uważam, że to świetna drama! Uwielbiam postać Ayana (no i Khaotung już jest wśród moich ulubionych aktorów!), do serii na pewno będę wracać. Jakoś dziś lub jutro pojawi się recenzja na moim blogu, gdzie poświęcam dramie sporo uwagi, możesz tam przeczytać moją pełną opinię :).

      A oglądałaś "Love in the Air" albo "Bed friend" z tajskich? Myślę, że warto je obejrzeć. Ja uwielbiam historie Skya i Paia oraz Uey i Kinga. Mam słabość do troskliwych męskich postaci :).

      Usuń
    3. Khao to totalnie mój ulubieniec wśród tajskich aktorów 🥺 cieszę się, że ci się podobało! recenzję na pewno sprawdzę w najbliższym czasie <3

      Bed friend niestety nie oglądałam, ale mam w planach!!!

      Usuń
  2. Oglądałam wszystkie i wszystkie mi się podobały

    OdpowiedzUsuń
  3. czemu nie widzę na tej liście The Gifted? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o matko, z The Gifted mam taki problem, że obejrzałam 2(?) odcinki i porzuciłam od razu... Totalnie nie moje klimaty dramowe😭
      Aczkolwiek, na swoją obronę dodam, że znam osoby, którzy bardzo lubią tę dramkę i jestem w stanie zrozumieć dlaczego tak im się podoba!!!

      Usuń
    2. A co z Hua Jai Sila czyli Hrabia Monte Christo made in Thailand? :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty