30. Recenzja ~ Kroniki białego królika - Gena Showalter

Tytuł : Kroniki białego królika: Alicja w krainie zombi, Alicja i lustro zombi, Alicja i królowa zombi, Alicja i uczta zombi
Autor : Gena Showalter
Tom : 1,2,3 + 4 (dodatek )
Ilość stron : 1 - 505, 2 - 440, 3 - 417, 4 - 408
Wydawnictwo : Harper Collins
Ocena : 10 - 10

Alicja wiedzie spokojnie i nawet szczęśliwe życie. Ma cudowną młodszą siostrę, dla której zrobiłaby wszystko. Z rodziny, to właśnie z nią ma najlepszy kontakt. Najgorsze relacje ma ze swoim ojcem, ponieważ traktuje go jak wariata, który panicznie boi się ciemności i widzi niestworzone rzeczy, które nazywa potworami. Właśnie dlatego Alicja nie miała normalnego dzieciństwa, nie nocowała u swoich koleżanek, nie mogła wychodzić z domu po zmroku. Miała za to duży żal do ojca i matki, ponieważ nie potrafiła się mu przeciwstawić. Główną bohaterkę poznajemy w dzień jej urodzin. Młodsza siostra zwróciła się do Alicji z prośbą, aby ta przekonała rodziców, aby wybrali się na jej spektakl wieczorny, ku jej zdziwieniu - udaje się. Gdyby tylko wiedziała, że to zmieni jej całe życie. Niestety podczas powrotu zdążą się wypadek gdzie Alicja jako jedynej udaje się przeżyć i być świadkiem swojej "wybujałej" wyobraźni. Widzi dziwne istoty, które są w trakcie jedzenia jej rodziny, co wywołuje u niej ogromny szok. Alicja trafia do szpitala, po czym zaczyna swoje życie od nowa. Mieszka teraz razem z dziadkami, a to oznacza zmianę szkoły. Autorka nie mogła sobie odpuścić pierwszego dnia w nowej szkole! Jesteśmy świadkamk pierwszego spotkania Alicji i Cole'a, czyli typowego Bad Boya. Dostrzega go w otoczeniu tajemniczej grupy i właśnie wtedy doznają poraz pierwszy czegoś dziwnego. Przez to Cole zaczyna unikać Ali oraz poniekąd utrudnia jej życie. Tak naprawdę pierwszy tom obraca się wokół odkrycia kim tak na prawdę jest Cole i jego przyjeciele. Zapewniam, że książka wywoła u was wiele emocji.
W drugim tomie sytuacja zaczyna się układać. Autorka wywraca cudownie wykreowany świat do góry nogami. Alicja bardzo się zmieniła, uczy się walczyć z potworami które odebrały jej rodzinę. Pozostał jej tylko duch ukochanej siostry, który nad nią czuwa przybierając różne formy. W tym tomie pomału poruszany jest temat zgromadzenia ludzi, którzy chcą eksperymentować na zombi zamiast zabijać kreatury. Ich relacja będzie wręcz wybuchowa! Punktem kulminacyjnym okazuje się jednak prawda ukazana na końcu książki.
Trzeci tom jest zamknięciem serii. Akcja trzyma nas cały czas w napięciu. Nawet trudno mi to wszystko opisać, bo tak wiele się tam dzieje! Niektóre decyzje oraz umiejętności spowodują bardzo dużo złych konsekwencji. Końcówka była tak bardzo emocjonalna, że prawie na niej płakałam, ponieważ wiele osób straciło życie, między innymi jedna z moich ulubionych par tej serii.
Przejdźmy do dodatku do całej serii, czyli tak jakby 4 tomu. głównymi bohaterami nie są Ali i Cole, tylko Szron - najlepszy przyjaciel tej dwójki oraz były chłopak Kate (najlepszej przyjaciółki Ali). Bardzo ciężko jest mu unormaowac swoje życie po całej tej sytuacji, która toczyła się przez 3 tomy, nie wie co ma ze sobą zrobić. Nie chce pomocy przyjaciół, bo wie, że nikt nie jest w stanie mu pomóc. Cierpi i nie może uleczyć tego żadne lekarstwo. Jednak ten dodatek naprawdę wnosi wiele do całej historii, uświadamia nam, że prawdziwa miłość nie musi być ostatnia. Koniecznie przeczytajcie tą serię, jestem pewna, że nie pożałujecie! To tak ogromny rolerkoster emocjonalny, że aż trudno to opisać. Osobiście jestem zachwycona i właśnie dlatego dałam tak wysoką ocenę.
Tekst: Autorka bloga 
Korekta: Paulina Jarnot 
Zdjęcia: Aleksandra Żmuda

Komentarze

  1. Nie znam ale dzięki opinii spróbuje się zapoznać. Dzięki.
    Mój blog: www.dajsiezlapacksiazce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Już jakiś czas temu sięgnęłam po tę serię i tak mnie wciągnęła, że czytałam po nocach! Zastanawiałam się nad jej rereadem, ale obawiam się, że teraz mogłaby mi się już nie spodobać tak bardzo jak kiedyś, co by zniszczyło moje wrażenia o niej. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze ja przeczytałam ją jak miałam 13 lat i teraz po 5 latach spowrotem do niej wróciłam i jestem nadal zachwycona. Pozdrawiam Cię cieplutko i dziękuję za komentarz

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty