THE GRINCH BOOK TAG

Nadszedł w końcu czas na jakiś świetny Book Tag. Pomysł zaczerpnęłam od Książkowni. Myślę, że nie muszę wam tłumaczyć o co w tym chodzi, dlatego zaczynajmy!

(Jeśli kliknięcie na tytuł, to automatycznie przeniesiecie się do recenzji książki. Podlinkuję wam wszystkie pozycje)

1. Połowa lampek na choince jest wypalona: Książka która zaczynała się dobrze, ale potem zleciała jak z górki. 

Szczerze to trudno było mi wybrać książkę do tej kategorii, ponieważ zwykle mam tak, że na początku książka strasznie mi się nie podoba, a potem jest coraz lepiej. Jednakże udało mi się znaleźć jedną pozycję, gdzie ten schemat został odwrócony. 

KRÓL KIER - ALEKSANDRA POLAK 



2. Irytująca Ciocia Basia nie chce zostawić cię w spokoju: Średniawa książka, którą wszyscy się zachwycają.

Mam dwie lektury, które idealne pasują do tego opisu. Nadal nie rozumiem dlaczego wszyscy się nimi tak zachwycają. Każdy ma swój gust, ale moim zdaniem jest o wiele więcej lepszych młodzieżówek czy fantastyki. Obydwie książki wypadły u mnie bardzo słabiutko, miałam straszne trudności, aby je dokończyć. 

UPADLI - LAUREN KATE 


POCZĄTEK WSZYSTKIEGO - ROBYN SCHNELOER 




3. Twoje pupile nieustannie przewracają świąteczne dekoracje: Wybierz bohatera, który sporo napaskudził (nie może to być czarny charakter!).

U mnie zdecydowanie jest to Kestrel, choć jest to główna bohaterka serii i ma jak najlepsze intencje, to w drugim tomie strasznie wszystko zagmatwała przez co wpakowała innych w kłopoty nie mając tego na celu.

NIEZWYCIĘŻONA : ZDRADA - MARIE RUTKOSKI 

4. Słyszysz jak twoi rodzice wystawiają prezenty i dowiadujesz się, że Święty Mikołaj nie istnieje: Książka, która została ci zaspojlerowana.

(Uwaga! Spojler książki)

Z tym akurat wiąże się pewna historia. Czytałam podczas lekcji książkę, która mnie całkowicie pochłonęła. Zatraciłam się w niej na całego, po czym koleżanka z ławki wzięła ją na chwile i przeczytała mi jej zakończenie. Byłam tak strasznie zła, a za razem szczęśliwa, ponieważ jednak okazało się, że książka zakończy się happyendem. Ale i tak to był najgorszy spojler jaki przeżyłam.   

ODROBINA BROKATU - SHARI L. TAPSCOTT 


5. Widok z okna przysłania Ci gruba warstwa śniegu: Bohater, którego po prostu nie mogłeś zrozumieć .

Właściwie, to nie rozumiem dlaczego w ogóle ta postać powstała. Strasznie mi nie pasuje do tej historii, a jego zachowanie trudno wytłumaczyć. Dla mnie postacią, której nie rozumiem i która powinna zniknąć z serii jest Mateusz. 

ŻNIWIARZ: CZERWONE SŁOŃCEPUSTA NOC -PAULINA HENDEL 




6. Należysz do jedynej w swoim rodzaju grupy singli, a wszędzie wokół słyszysz Mariah Carey i jej "All I Want For Christmas": Książkowa para, której nie możesz znieść.

Prawie wszystkie pary w całej serii powinny albo zostać zmienione albo przestać istnieć. Ich połączenie jest po prostu bezsensowne. A chodzi mi właśnie o Harrego i Ginny, Hermionę i Rona. 

HARRY POTTER - J. K. ROWLING 


7. Nie możesz się pozbyć tego szorstkiego, wełnianego swetra, który otrzymałeś na święta lata temu: Wybierz kilka książek, które siedzą na twojej półce już trochę czasu, jednak brak ci motywacji by je przeczytać, mimo to nie masz serca się ich pozbyć.

Daję szanse wszystkim książkom, więc dopóki ich nie przeczytam - nie posiadam o nich żadnego zdania. Taka listę książek, które zalegają na mojej półce dodałam ostatnio na bloga. Zapraszam do niej! 


8. Babcia odleciała na reniferku: Bohater, którego śmierć cały czas nie możesz przeboleć (może to być postać z filmu) (uwaga na spojlery!!)

Chyba nie posiadam takiego bohaterka. Jakoś zawsze śmierć ważnych postaci była dla mnie dotkliwa, ale tylko chwilowo, ponieważ po jakimś czasie zapominałam o nich. Mimo wszystko najbardziej przeżyłam śmierć Jonathana  (Sebastiana) Morgenstera. 

DARY ANIOŁA : MIASTO NIEBIAŃSKIEGO OGNIA - CASSANDRA CLARE 


9. Wszystkie centra handlowe są okropnie zatłoczone: Seria, która ma za dużo tomów/za bardzo się ciągnie.

Nie rozumiem serii gdzie jest po 13 lub 17 tomów  Po co to ciągnąć i rozdrabniac każdy najmniejszy problem?! Chyba nigdy tego nie zrozumiem...

BŁĘKITNOKRWIŚCI - MELISSA DE LA CRUZ 

10. Grinch: Bohater którego nienawidzisz (nie może to być zły charakter!).

Tatiana - czyli znowu główna bohaterka serii, która jest tak bardzo lekkomyślna i irytująca, aż brak mi słów. Autorka chciała stworzyć idealną postać, która w rzeczywistości jest nie do zniesienia.


ROYAL  - VALENTINA FAST

Komentarze

  1. Wow! Świetny tag - muszę zrobić go u siebie 💕 może dzisiaj!

    Odniosę się do tych książek, które czytałam, a było ich kilka :)

    "Upadli" - również uważam, że jest sporo lepszych młodzieżówek. Ja do tej serii mam sentyment :) no i te okładki! Może szał na punkcie tej serii jest spowodowany ekranizacją...
    Zgadzam się co do Kestrel! Dała popalić. Ty też ubolewasz nad trzecim, niewydanym w PL tomem? :(
    Błękitnokrwiści - też się zgodzę. Taki tasiemiec się z tego zrobił. Do dziś nie skończyłam całej serii.

    "Żniwiarza", "Harrego Pottera" i "Dary Anioła" są w moich planach! 💕

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło za taki długi komentarz 😁😁😁
      Nie mogę przeboleć faktu że nie przeczytam 3 tomu a 2 część zakończyła się w tak genialnym momencie. Niestety mój angielski jest bardzo prymitywny i nie ma szans że zrozumiem cokolwiek w orginale. Bardzo polecam Dary Anioła chodź mają aż 6 tomów. Żniwiarz jest za to idealną odskocznią. Polecam i pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
    2. Ja zaczęłam czytać trzeci tom w oryginale - słownictwo trochę trudne, muszę przyznać. Ale największy problem sprawiało mi to, że był w wersji elektronicznej, a ja na dłuższą metę nie potrafię takowych czytać. Raz, że nie mam czytelnika, a na telefonie to się czyta kiepsko, a dwa - po prostu nie lubię takiego formatu.

      Co do "Darów" - mam póki co pierwszy tom i to w tym drugim wydaniu, a już jest trzecie i to takie piękne *-*

      Usuń
  2. Muszę przyznać ze jest to naprawdę pomysłowy tag. Nigdy się z takim nie spotkałam.
    Co do Króla Kier mam wręcz identyczne zdanie
    pozdrawiam
    https://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio strasznie polubiłam te tagi :-) półkę wstydu wlasniw załączyłam. Zgodzę sie co do śmierci bohatera. Co prawda widzialam to w serialu, ale kurde, szkoda go :c

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesujący TAG.
    Król Kier właśnie czytam i mam nadzieję, że będę miała odmienne zdanie. ;)
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty