54. Recenzja~ Setna Królowa - Emily R. King


Tytuł: Setna królowa Autor: Emily R. King Tom: 1 Ilość stron: 361 Wydawnictwo: Young Ocena: 10-10 Muszę się przyznać, że tym razem dałam się ponieść nowościom i to był mój jedyny powód, dlaczego sięgnęłam po tę książkę. Może i dużym opóźnieniem, bo premierę miała w tamtym roku, ale czekałam tak długo, ponieważ troszeczkę się nasłuchałam na jej temat - niekiedy dobrych rzeczy, ale też tych złych. Postanowiłam sama sprawdzić o co chodzi z tą książką.
Jest to historia osiemnastoletniej Kalindy, która została porzucona jako małe dziecko. Całe swoje życie spędziła u kapłanek, gdzie uczyła się sztuk walki oraz poświęcała czas modlitwie. Niestety, bohaterka ma problemy ze zdrowiem przez tajemniczą gorączkę, która raz za czas ją nęka. Właśnie przez nią, Kalinda marzy tylko i wyłącznie o tym, żeby pozostać na zawsze w klasztorze w ukryciu przed ludźmi i światem. Jej spokój zostaje zakłócony przez potężnego radżę Tareka, który szuka swojej setnej żony. Każda z uczennic musi wziąć udział w pojedynku, aby pokazać swoje talenty w sztukach walki. Bohaterka za wszelką cenę nie chce zostać typowana na jego wybrankę, jednak jej plan się zmienia w momencie, gdy jej najlepsza przyjaciółka jest o krok od śmierci. Chcąc nie chcąc, Kalinda musi wziąć udział w krwawym pojedynku o tytuł królowej. Do pokonania nie będzie mieć tylko pozostałych dziewięćdziesięciu dziewięciu żon radży, lecz również jego kurtyzany, które za wszelką cenę chcę zająć jej miejsce. Ta książka to moje odkrycie tego roku. Jak na razie jest to najlepsza książka fantastyczna jaką przeczytałam. Pochłonęłam ją w raptem dwa dni, ponieważ bardzo szybko i dobrze się ją czyta. Fabuła jest zaskakująca i sprytnie przemyślana, a wątek miłosny na szczęście nie wychodzi aż tak na pierwszy plan. Mam wrażenie, że wszystko zostało tutaj dokładnie przemyślane, a rzadko spotykam się z czymś takim w książkach. Postacie są dobrze wykreowane, jednak świat został przedstawiony jeszcze lepiej. Widać, że autorka miała pomysł na książkę, co bardzo doceniam.
Pozostaje mi tylko czekać na kontynuację. Bardzo polecam wam tę książkę, dlatego nie ma na co czekać, czas lecieć do księgarni internetowej i zamawiać! Jak wspomniałam na początku - ludzie są podzieli na jej temat, ja jednak uważam, że jest świetna. Oby kontynuacja była jeszcze lepsza, będę mocno trzymać za to kciuki.

Komentarze

  1. Och jak ja lubię takie odkrycia! Książki bardzo niepozorne, a siedzisz z oczami jak pięc złotych i chłoniesz wręcz historię! Gdyby wszystkie takie były to życie byłoby bardziej ciekawsze! Ładne zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! :D Ale mogę ci zdradzić że w tym momencie jestem po kolejnym genialnym odkryciu które zdecydowanie będziesz musiała przeczytać

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty