|DRAMA| - 1. Recenzja ~ The Penthouse




Hej wszystkim!

To mój pierwszy samodzielny post na blogu i nie ukrywam, trochę się stresuję, ale mam nadzieję, że ciepło mnie przyjmiecie. Chcę dzisiaj przedstawić wam coś czym interesuję się od bodajże ponad trzech lat. Mam na myśli azjatyckie dramy, które na początku były moim guilty pleasure, jednak przerodziły się w odskocznię od nudnej rzeczywistości. Moją miłością do głównie koreańskich dram zaraziłam też Natalię, z którą wspólnie obejrzałyśmy już dość sporą ilość produkcji. W tym poście skupię się jednak na recenzji dotychczas mojej ulubionej koreańskiej dramy - The Penthouse.

Ocena: 5/5
Kraj pochodzenia: Korea Południowa
Ilość odcinków: 48
Ilość sezonów: 3
Gatunek: Kryminał, dramat, suspens
Opis: The Penthouse to drama przedstawiająca losy najbogatszych i najbardziej wpływowych obywateli Korei Południowej, którzy mieszkają w najbardziej luksusowym budynku w samym centrum dzielnicy Gangnam w Seulu. Chcą oni za wszelką cenę zamieszkać w apartamencie znajdującym się na samym szczycie Hera Palace. Sprawy komplikują się, gdy podczas bankietu wyprawionego przez właściciela budynku Joo Dan-Tae ginie dziewczyna. Członkowie Hera Club za wszelką cenę chcą zatuszować jej śmierć, aby wizerunek Hera Palace nie został splamiony. Mordercą może być każdy, kto przebywał w tym czasie w budynku, dlatego narasta pytanie - z czyich rąk zginęła Min Seol-Ah?


Przebrnęłam przez wszystkie trzy sezony, przy czym podczas finałowego sezonu nie mogłam doczekać się nowych odcinków, które wychodziły co tydzień. Drama jest pełna nieprzewidywalnych zwrotów akcji, które później układają się w jednolitą całość. Kocham takie zabiegi. Moim skromnym zdaniem drugi sezon był najlepszy z wszystkich, ponieważ działo się w nim najwięcej, natomiast trzeci sezon wypada u mnie najsłabiej, ale mimo tego nadal przyjemnie mi się go oglądało. 

W dramie pojawiły się wątki romantyczne, jednak nie były one na pierwszym planie jak to zazwyczaj bywa w dramach. Moim zdaniem mimo tego dodanie wątków romantycznych było bardzo dobrym pomysłem, gdyż The Penthouse oglądało mi się jeszcze lepiej. Co do ulubionych bohaterów - są nimi zdecydowanie główna bohaterka Shim Su-Ryeon oraz jej syn Joo Seok Hoon.
Jest to zdecydowanie najlepsza koreańska drama, jaką dotychczas obejrzałam, dlatego bardzo polecam każdemu kto zainteresowany jest tematyką kryminalną i/lub chce zacząć swoją przygodę z koreańskimi serialami. Albo.... Jeśli po prostu nie wiecie jaką nową dramę zacząć!

Pierwszy oraz drugi sezon dostępny jest za darmo na viki.com, do tego z polskimi napisami. Trzeci sezon osobiście oglądałam na dramacool z anielskimi napisami, dlatego jeśli wam one nie przeszkadzają to tam bez problemu znajdziecie wszystkie odcinki trzeciego sezonu za darmo.





Komentarze

  1. Drama brzmi interesująco. Muszę kiedyś w wolnej chwili obczaić. :) -A

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie umiem się przekonać do dram i wydaje się, że głównym problemem jest język - nie znoszę słuchać koreańskiego, a ewentualny dubbing nie wchodzi w grę, bo go nienawidzę ^^. Ostatnio Natalia przesłała mi jakiś tytuł, z którym warto się zapoznać, ale nie mam odwagi jeszcze. Ta wygląda spoko, przypomina takie seriale, jak chociażby Dynastia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze cię rozumiem, bo ja z kolei miałam identycznie z językiem norweskim >__<, no ale doszło do tego, iż pokochałam ten język i mogę go słuchać godzinami!! I bardzo zachęcam do sprawdzenia dramy od Natalii, bo chyba wiem o jaką chodzi. A co do Dynastii to potwierdzę, że obie te produkcje mają podobną tematykę ^__^

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty