|PRZEPISY| Przepis na zupę krem z cukinii

Składniki: 

  • cukinia (2-3 szt.)
  • czosnek ( 1 szt.)
  • cebula (1-2 szt.)
  • marchewka (1 szt.)
  • koperek (1 pęczka) 
  • bulion warzywny 
  • śmietana (1 szt. 30)
  • margaryna lub masło (połowa około 125 g)
  • przyprawy (sól, pieprz) 

Przepis: 

1. Pokroić i wrzucić cebule do garnka, lekko przysmażyć na margarynie lub maśle (do momentu aż cebula będzie lekko żółtawa). Później należy zabrać się za cukinie, dokładnie ją umyć oraz odciąć niepotrzebne części. W zależności od ilości cukinii obieramy ją i kroimy w kostkę warto zostawiać część cukinii z skórką aby uzyskać zielony kolor kremu. Pamiętajmy że skórka cukinii smaku jest dość gorzka dlatego najlepiej nie dawać jej w dużej ilości np. jeśli zupę robimy z 3 cukinii zupełności wystarczy pokroić jedną całą cukinie z skórką. Warto również przed skrojeniem cukinii oczyścić ją z większych pestek aby uzyskać później konsystencje kremu. 

2. Kiedy mamy już pokrojoną cukinie możemy wrzucić i podsmażyć ją na małym ogniu w garnku razem z cebulką, bardzo często mieszając. W między czasie dodajemy pokrojoną w kostkę marchewkę lub pietruszkę. Gdy cukinia wraz z innymi warzywami stanie się miękka możemy dodać pokrojone wcześniej ząbki czosnku (ilość dostosujemy do własnych preferencji, ja dodałam wszystkie ząbki jakie miałam w 1 czosnku). 

3. Następnie możemy pomału wlewać bulion warzywny, mieszając wszystko w garnku. Ilość buliony dostosowujemy do tego jaką konsystencje chcemy otrzymać. Jeśli chcemy bardzo płyną dolewamy więcej bulionu. Gotujemy całość przez 10-15 min. W miedzy czasie doprawiamy zupę wedle uznania, osobiście użyłam soli, pieprzu oraz suszonego czosnku. Dodajemy pokrojony koperek, później odstawić na kilka minut do ostudzenia a następnie zblendować całość garnka. 

4. Na sam koniec dodajemy śmietanę osobiście polecam 30. Dokładnie mieszamy i mamy zupę gotową. Najlepiej podawać ją z grzankami lub dodać troszeczkę śmietany jeszcze na środek talerza dla uzyskania lepszego efektu. Goście sami będą mogli ją sobie wymieszać na talerzu tworząc przy tym ładne połączenie bieli z zieleniom kremu. 


Komentarze

  1. Zrobiłam wszytko według przepisu i zupa wyszła pyszna!! Polecam każdemu fanowi cukini i zup ����

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam zupy kremy, tak samo jak cukinię, jednak boję się, że może być zbyt mdła, spaczenie po próbach koleżanki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że warto kiedyś spróbować. Jest to taka fajna odskocznia od tradycyjnych zup

      Usuń
  3. Zupy kremy to najlepsze, co ludzkość wymyśliła, ale tej z cukinii jeszcze nie próbowałam :O. Ja w sumie wszystkie kremy robią tak samo, tylko zmieniam główne warzywko. Przypominacie mi, że żadnej dawno nie jadlam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi smakowicie :D Cukinię bardzo lubię, ale zupy jeszcze z niej nie robiłam, słyszałam że jest to możliwe, ale nie odważyłam się jeszcze takowej zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam u mnie w domu wszyscy zakochali się w tej zupie. Gdzie wcześniej ciężko było mi przekonać moją rodzinę do zup typu krem z warzyw to teraz tylko czekają na nowe odsłony

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty