|DRAMA| TOP 10 DRAM... FANTASTYCZNYCH!

Hej wszystkim!

Za nami jest już wiele bardzo dobrych dram, które tylko czekają, aby wam je polecić, dlatego postanowiłyśmy stworzyć serię, dzięki której sądzimy, że każdy znajdzie coś dla siebie. Nie chcemy się skupiać na jednej tematyce, więc uznałyśmy, że najlepszym sposobem będzie stworzenie topki, która co post będzie o innym gatunku filmowym. W tym poście wypadło na fantastykę!

Jeśli nie wiecie od czego zacząć albo wolicie obejrzeć jakąś dramę np. szkolną, fantastyczną, komedię romantyczną, itp... to koniecznie zostańcie z nami na dłużej oraz napiszcie w komentarzu jaki gatunek chcielibyście zobaczyć jako kolejny.
(Klikając w hiperłącze automatycznie przeniesiecie się na stronę z konkretną dramą!!)



1. Tale of The Nine-Tailed 
Rok produkcji: 2020 
Liczba odcinków: 16 
Strona: Viki, DramaQueen
Opis: Ji Ah jest producentką telewizyjną, która zajmuje się poszukiwaniem informacji na temat legend miejskich. Pewnego dnia spotyka Lee Yeona, który jest gumiho - mitycznym lisem o dziewięciu ogonach, szukającym miłości, którą stracił przed wiekami. Ich losy splatają się, a Ji Ah zostaje wciągnięta w świat, w którym legendy i mity okazują się prawdą.



Bawiłam się świetnie oglądając tę dramę. Lee Yeon i Nam Ji Ah znaleźli się w czołówce moich ulubionych dramowych par, ponieważ chemia pomiędzy nimi jest wręcz rewelacyjna i pokochałam ją od pierwszych odcinków. Do tego muszę przyznać, że to jak została nagrana drama jest czymś niesamowitym - piękne ujęcia, piękna sceneria, piękne oświetlenie... Wszystko się tam zgadza!


Jedna z moich ukochanych dram, dla której przepadło moje serce. W tej dramie znajdziecie wszystko, cudowną obsadę, wciągającą fabułę i punkty kulminacyjne tak napięte, że nie będziecie w stanie oddychać. Podczas oglądania był śmiech, jak i łzy. Koniecznie namawiam wszystkich do obejrzenia tej dramy!



2. Kiss Goblin 
Rok produkcji: 2020
Liczba odcinków: 12
Strona: DramaQueen, Viki
Opis: Ban Sook to 160-letni goblin, który za wszelką cenę chce zostać człowiekiem. Aby tak się stało musi pocałować dziesięciu ludzi. Z racji, iż jest bardzo przystojny oraz czarujący, uważa, że to zadanie pójdzie mu gładko jak po maśle. Jednak niedługo później dowiaduje się, że to zadanie jest trudniejsze niż myślał, gdyż całując kogoś odkrywa nową ludzką emocję. Pojawia się egzorcysta, który chce zapobiec temu, aby Ban Sook stał się człowiekiem.


Odcinki tej dramy są króciutkie, przez co udało mi się obejrzeć ją w mniej niż 2 godziny. Było to fajną odskocznią od zwykłych godzinnych odcinków. Muszę bardzo pochwalić twórców za humor! Także jeśli chcecie zacząć oglądać dramy, a preferujecie komedie, to jestem pewna, że Kiss Goblin trafi w wasze gusta.

Ogólnie to drama bardzo fajna i luźna, zdecydowanie można przy niej odpocząć i nie trzeba być w ciągłym skupieniu, że coś przegapimy. Bardzo szybko się ją ogląda co jest jej ogromnym atutem. 



3. W - Two Worlds

Rok produkcji: 2016
Liczba odcinków: 16
Strona: DramaQueen, Viki 
Opis: Kang Chul i Oh Yeon Joo żyją w dwóch różnych światach. Yeon Joo to codziennie ratująca ludzkie życie chirurg. Jej ojciec jest jednym z najpopularniejszych autorów w Korei Południowej. Stworzył on bestsellerowy komiks "W", którego głównym bohaterem jest Kang Chul.


Żadne słowa nie są w stanie opisać mojej miłości do tej dramy. Myślę, że to najlepsza drama pod względem fabuły, która kiedykolwiek powstała i mówię to z ręką na sercu. Prawda jest taka, że zabierałam się za nią dwa razy, przez co pewnie pomyślicie sobie, że to przez to, iż mi się nie spodobała, ale nie - było wręcz przeciwnie. Gdy obejrzałam ją pierwszy raz, skończyłam ją na 10 odcinku, po czym porzuciłam na dwa lata, gdyż podobała mi się tak bardzo, że nie chciałam jej kończyć. Jednak wróciłam i obejrzałam ją drugi raz. Szczerze? Obejrzałabym i trzeci.

Kolejna drama, którą pokochałam głównej mierze za jej humor. To co dam się dzieje jest tak słodkie, śmieszne i kochane za jednym razem, że sama chciałam się przenieść do tego świata. Jest tak wciągająca, że obejrzenie jej zajęło mi niecały tydzień. Po prostu nie idzie się oderwać.



4. Doom at Your Service 
Rok produkcji: 2021
Liczba odcinków: 16
Strona: DramaQueen 
Opis: Tak Dong Kyung jest edytorką w firmie zajmującej się promocją i redakcją internetowych nowelek. Myul Mang niespodziewanie pojawia się w jej życiu zawierając z nią studniowy kontrakt, który stawia na szali jej życie i miłość. Byt jest pośrednikiem między Bogiem a ludźmi.



Przyznaję się - nie obejrzałam tej dramy do końca ze względu na wolne tłumaczenie odcinków, a następnie przez prywatną sytuację, jednak aktualnie znów się za nią wzięłam i nie zamierzam odpuścić, gdyż drama jest naprawdę genialna. Tym bardziej, że główną bohaterkę gra moja ulubiona aktorka - Park Bo Young (która jeszcze dwa razy przewinie się w tym zestawieniu), a także uwielbiany przeze mnie Seo In Guk. Zakochałam się po uszy w fabule, dlatego nie mogę doczekać się, aż uda mi się skończyć tę dramę! 

Mam podobną sytuację co Paulina. Aktualnie jestem na 5 odcinku i ta drama jest po prostu cudowna, niczym mód na moje serce. Czekam na kontynuację tłumaczenia i prawdopodobnie będę musiała od nowa zacząć ją oglądać, ponieważ nie pamiętam wszystkiego aż tak dobrze jak bym chciała. Może jeszcze w tym roku uda mi się ją skończyć.



5. Extraordinary you 
Rok produkcji: 2019
Liczba odcinków: 16
Strona: Viki
Opis: To historia Eun Dan Oh i Haru, uczniów liceum, którzy dowiadują się, że są postaciami w komiksie. Postanawiają się zbuntować przeciwko ustalonej przez autora kolejności wydarzeń oraz przypisanym im ról. Tym samym Dan Oh za wszelką cenę chce zostać główną bohaterką komiksu.

Wylałam litry łez oglądając Extraordinary You - tych radości, ale przede wszystkim smutku. To jak rozkręcała się tam akcja było czymś wspaniałym, gdyż nigdy nie wiedziałam co następnie może się wydarzyć. Była to też moja pierwsza drama, którą obejrzałam z Rowoonem z SF9. Niesamowicie mnie tam urzekł, gdyż idealnie się nadawał do roli Haru.


 
6. My Roommate Is a Gumiho
Rok produkcji: 2021
Liczba odcinków: 16
Strona: DramaQueen
Opis: Shin Woo Yeo to przystojny i mądry profesor, który jest również 999-letnim lisem z dziewięcioma ogonami (gumiho). Żeby zostać człowiekiem musi zbierać ludzką energię w lisim koraliku. Lee Dam to studentka, która niefortunnie spotyka Woo Yeo i przez przypadek połyka lisi koralik, który może się znajdować w człowieku tylko przez rok, a później ulega zniszczeniu. Woo Yeo proponuje Lee Dam, aby razem zamieszkali.



Mega wciągająca fabuła i interesujący bohaterowie. Pamiętam jak nie mogłam się od niej oderwać i z niecierpliwością czekałam na kolejne tłumaczenia. Teraz zdecydowanie będę musiała ponownie obejrzeć tę dramę jak tylko wyjdą wszystkie odcinki. Zdecydowanie mogę ją polecić każdemu miłośnikowi fantastyki. 



7. Strong Woman Do Bong- Soon
Rok produkcji: 2017
Liczba odcinków: 16
Strona: DramaQueen
Opis: Do Bong Soon to kobieta z nadzwyczajną siłą, która  u kobiet w jej rodzinie przechodzi z pokolenia na pokolenie. Kiedy Ahn Min Hyuk, prezes firmy zajmującej się grami, zauważa siłę bohaterki, zatrudnia ją jako jego osobistego ochroniarza.

Zdecydowanie najśmieszniejsza drama jaką kiedykolwiek widziałam! Wiem, że nie każdemu może spodobać się taki rodzaj humoru, jednak dla mnie był idealny. Dosłownie płakałam ze śmiechu na wszystkich odcinkach. Oglądałam Strong Woman Do Bong Soon jakieś 3 lata temu, jednak do tej pory pamiętam wiele elementów tej dramy, do tego przez tę właśnie dramę pokochałam Park Bo Young. Polecam każdemu, kto lubi niekonwencjonalne komedie!



8. Mystic Pop-up Bar
Rok produkcji: 2020
Liczba odcinków: 12
Opis: To historia o tajemniczym snack-barze (pojangmacha) prowadzonym przez złośliwą kobietę - Weol Ju, niewinnego pracownika na pół etatu Han Kang Bae oraz byłego detektywa w świecie pozagrobowym, znanym także jako Szef Gwi, który odwiedza klientów w ich snach, aby pomóc im rozwiązać ich problemy. Kang Bae ma niesamowitą zdolność - dotykając klientów sprawia, że wylewają oni swoje żale. Jest to bardzo pomocne dla Weol Ju, która musi złagodzić cierpienie stu tysięcy dusz.

Mystic Pop-up Bar to kolejna komedia, która bardzo mi się spodobała. Jak możecie się domyślić - uwielbiam koreańskie komedie. Ta drama poprawiała mi humor, tym samym ucząc mnie jak wygląda życie pozagrobowe wobec buddystów, co było dla mnie bardzo ciekawą lekcją.




9. The King: Eternal Monarch 
Rok produkcji: 2020
Liczba odcinków: 16
Opis: Historia obraca się wokół króla panującego w Królestwie Corei, który odkrywa sposób umożliwiający mu przeniesienie się do równoległego świata - Republiki Korei. Król Lee Gon spotyka tam detektyw Jung Tae Eul, której identyfikator znalazł 25 lat temu, kiedy jego ojciec został zamordowany. Czy niesamowite spotkanie pomoże mu rozwiązać zagadkę zabójstwa jego ojca?

Obejrzałam tę dramę, jednak trochę mi się ona ciągnęła. Nie przez to, że fabuła nie była interesująca, ale przez to, iż nie jest to po prostu moja tematyka. The King obejrzałam ze względu na aktorów grających głównych bohaterów, Lee Minho oraz Kim Goeun, których również uwielbiam. Jeśli interesuje was tematyka królestw, szczególnie tych umiejscowionych w teraźniejszości, to myślę, że będzie to coś dla was.


 
10. Abyss 
Rok produkcji: 2019
Liczba odcinków: 16
Opis: To historia pięknej pani prokurator Go Se Yeon oraz brzydkiego, ale bogatego dziedzica Cha Mina. Oboje giną i odradzają się jako przeciętna kobieta i przystojny mężczyzna dzięki magicznej kuli, zwanej Abyss. Bohaterowie zakochują się w sobie próbując znaleźć mordercę Se Yeon.

Tak, kolejna świetna komedia i kolejna drama z Park Bo Young! Perypetie bohaterów są za razem komiczne, ale w niektórych momentach tragiczne. Pamiętam, że przez większość dramy śmiałam się non stop, ale przez pozostałe odcinki cały czas płakałam... Przez to nie mogę zapomnieć tej dramy.


Komentarze

  1. Świetny post jak zawsze <3 Z chęcią poznałabym jakieś romantyczne lub kryminalne dramy. -A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo romantyczne to zdecydowanie mój konik. Kryminałów mało oglądam ale myślę że Paulina coś tutaj zaradzi. Jeśli lubisz oba wątki to polecam 1 pozycję z tej listy, jest tam drobny wątek kryminalny <3

      Usuń
  2. Nie znam żadnej, ale moja pierwsza koreańska produkcja za mną! Obejrzałam z M Squid Game, trochę wymuszone, bo nie miałam w planach, ale stało się :D. Wciąż nie jestem przekonana do koreańskich produkcji, ale moje pytanie brzmi, czy we wszystkie wkłada się tyle serca w detale i scenografię? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duża większość budżetowych jest właśnie taka! Kocham w dramach to, iż w większości przypadków (jak nie we wszystkich) dramy nagrywane są w koreańskich miastach (podczas scen, gdzie bohaterowie gdzieś np. idą/jadą), niżeli w studiach filmowych. Dodaje to lepszego, bardziej realnego klimatu, przez co ogląda się je jeszcze przyjemniej, bo możemy po prostu zobaczyć realia miast koreańskich

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty