|WATTPAD| 5 najciekawszych Webtoonów na Wattpadzie

 


Hej, kochani 

Od niedawna jestem miłośniczką webtoonów. Można powiedzieć, że zakochałam się bez pamięci, a to wszystko przez Paulinę, która oznajmiła mi, że niektóre obejrzane przeze mnie dramy są właśnie na podstawie takich komiksów. Chcę wam przedstawić kilka perełek, które udało mi się znaleźć polskim Wattpadzie. 

Co to jest Webtoon? 

Webtoon - krótko mówiąc jest to komiks internetowy. Swoją popularność zyskał w Korei Południowej, a później rozprzestrzenił się na cały świat. Obecnie aplikacja mieści w sobie dzieła różnych artystów, nie tylko koreańskich, lecz również amerykańskich, chińskich oraz tajwańskich. Najprościej można stwierdzić, że jest to dom dla artystów oraz miłośników komiksów. 

Ogólne informacje o Webtoonie

  • Aplikacja jest całkowicie darmowa 
  • Większość komiksów jest w języku angielskim
  • Znajdziemy tam różnorodną tematykę 

Ostatnia ważna informacja - osobiście czytam webtoony na Wattpadzie, ponieważ mogę tam znaleźć komiksy przetłumaczone na język polski, gdyż niestety nie posługuję się na tyle dobrze językiem angielskim, aby czytać je w oryginale, dlatego poniżej podam wam autora komiksu oraz osobę, która go przetłumaczyła. 

SUBZERO

Autor: Junepurrr
Tłumacz: KeyuWara
Ilość rozdziałów: 109
Gatunek: romans, fantastyka
Ogólna ocena: 9,8/10

Opis: Co byś poświęcił, by ocalić swoją rodzinę? Jak daleko posuniesz się, by chronić swoich ludzi? Dla Clove, ostatniej księżniczki bliskiego wymarciu klanu Smoka, odpowiedź jest nie do pomyślenia: POŚLUBIĆ swojego największego zaprzysięgłego wroga, aby przynieść pokój swojej ziemi. 

JEWEL OF THE SEA 

Autor: Gaumeo
Tłumacz: LeeShee0
Ilość rozdziałów: 43
Gatunek: fantastyka, romans 
Ogólna ocena: 9,65/10

Opis: Historia miłosna między kapitanem statku handlowego a zagubioną syreną. W świecie, w którym człowiek wie tylko o krwiożerczych i dzikich syrenach. Dość ekscentryczny kapitan odbywał jedną ze swoich transakcji na morzu. Nagle on i jego załoga spotykają zagubioną, delikatną syrenę. Czy zabije ją ze względów bezpieczeństwa, czy pomoże jej odkryć więcej o sobie i zmierzy się z głęboko zakopaną przeszłością jego życia. 

LOVE CURIOSITY: HADES X PERSEPHONE 

Autor: Art.te, Tessa, Zw art
Tłumacz: Jiang_Sara
Ilość rozdziałów: 25
Gatunek: romans, fantastyka
Ogólna ocena: 9,45/10

Opis: Skazany na wieczną ochronę Zaświatów Hades zrezygnował ze znalezienia kogoś do kochania. Jednak to wszystko może się zmienić gdy Bogini Wiosny wkroczy do jego królestwa. Pomimo straszliwej klątwy która przynosi zagładę każdemu kogo dotknie Hades Persefona jest zdeterminowana by zakwitnąć w Zaświatach.

FREAKING ROMANCE 

Autor: Snailords
Tłumacz: Pewienktos
Ilość rozdziałów: 79
Gatunek: romans
Ogólna ocena: 9,77/10

Opis: Zylith właśnie zaczęła nowy rozdział w swoim życiu i wszystko byłoby pięknie, gdyby tylko nie fakt, że jej mieszkanie okazało się nawiedzone przez seksownego ducha. 

HADES AND PERSEPHONE FICLETS

Autor: Gaumeo 
Tłumacz: LeeShee0
Ilość rozdziałów: 117
Gatunek: fantastyka, romans 
Ogólna ocena: 9,47/10



Opis: Krótkie komiksy oparte na słynnej parze z mitologii greckiej: Hadesie i Persefonie. Ich miłość jest pełna romansu i komedii. 

 

Komentarze

  1. Są dwa miejsca, w które boję się zajrzeć i odmawiam instalowania aplikacji: TikTok i Wattpad, ale powiem Wam szczerze, że tymi komiksami naprawdę mnie zachęcacie! Znalazłam do tej pory kilka interesujących mnie stron z komiksami, ale bardzo ciężko znaleźć mi takie, które by mnie oczarowały na maksa i do których chciałabym wracać. Może na wattpadzie znajdę jakieś perełki? Bo tu już widzę co najmniej dwie, na które chętnie bym zerknęła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szczerze mówiąc sama nie wiedziałam, że na Wattpadzie są webtoony, to Natalia mnie o tym uświadomiła hahah zazwyczaj czytam na aplikacji, która nazywa się (uwaga: niespodziewane!) Webtoon i tam znajduję jakieś anglojęzyczne komiksy. Ale ogólnie bardzo polecamy obie, bo świetnie i szybko się je czyta <3 (i totalnie wciągają)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty